Leef je geloof

Werkers Familiepastoraat

Elke parochie kent mensen met een speciaal hart voor gezinnen; gewijd of toegewijd, bezoldigd of onbezoldigd. Je vindt hen bij de sacramentencatechese, een kinderwerkgroep, in de organisatie en coördinatie van het kinderwerk, enz.. Misschien ben jij zo iemand?

Bij ‘Werkers familiepastoraat’ vind je wat de dienst Familiepastoraat voor jou kan betekenen.

Vrijdagmiddagborrel
In coronatijd is de afdeling Familiepastoraat begonnen met On/Offline bijeenkomsten. Dit werden online bijeenkomsten eens in de 6 weken om elkaar bij te praten, en om nieuwe informatie met elkaar te delen. Via pitches deelden organisaties wat zij het Familiepastoraat in parochies te bieden hadden. Na drie jaar stappen we over naar een nieuw format.

In dit nieuwe format worden alle mensen, die betrokken zijn bij Familiepastoraat in hun parochie uitgenodigd om deel te nemen. De vertrouwde pitches blijven, mét verdieping maar ook met ontspanning, ontmoeten en netwerken. Dit wordt onze vrijmibo.

Plaats: het Sint Janscentrum. Tijd: 16.00 u tot 19.00 u. Data werkjaar 2023/2024: 3 november, 2 februari en 31 mei.

De vrijdagmiddagborrel! De mooiste afsluiting van je werkweek 😊

Tot slot organiseren we zogenaamde ‘plug-ins’. Dit zijn activiteiten of formats die je zó toe kunt passen of gebruiken in je parochie. Ze versterken de band tussen jou, de gezinnen en de parochie. Tegelijk voorzien ze in een stukje vorming. Kijk snel naar wat er aansluit bij je interesse:
PaasChallenge, wees niet bang
PinksterChallenge, voorbij de stilte
31 augustus 2024: Symfonie van het gebed, rondom en in de kerk van Waalre. Parochie Heilige Willibrord van 10.00 tot 16.00 uur.

Om een idee te krijgen van de activiteiten zie hier:
Gezinsbedevaart ‘In de voetstappen van Peerke Donders’ (2022)
Gezinsbedevaart ‘De Wonderlijke 7’ (2023)

Bereikbaarheid en contactgegevens Familiepastoraat
Voor de contactgegevens van Manon van den Broek en Ingrid van Meer klik hier
Direct een mail sturen? Klik hier.
FB: Familiepastoraat Facebook