Leef je geloof

Pastorale Teams

In pastorale teams vindt de regie plaats van het pastoraat in een parochie. Dat geldt ook voor het familiepastoraat. Indien gewenst kan de dienst Familiepastoraat een stukje meelopen en -denken op de weg die een parochie wil lopen op dit gebied. Wellicht zijn er hiaten, die u zou willen opvullen? Wellicht zoekt u naar een andere opzet van de sacramentencatechese? Wellicht zoekt u naar aansluiting bij de nieuwste generaties gezinnen? Juist op het gebied van familiepastoraat liggen vele uitdagingen én mogelijkheden voor een parochie.

Wanneer u wilt onderzoeken of zo’n traject van meelopen en -denken wat voor uw parochie is, komen wij graag een keer naar u toe. Hieronder vindt u onze contactgegevens.

We merken dat er vele invullingen bestaan van het woord ‘familiepastoraat’. Hoe kijkt de dienst familiepastoraat aan tegen familiepastoraat? Wat beschouwt zij als haar doelstelling? Hierover leest u meer in de Missie, visie, strategie van het familiepastoraat.

Naast het meelopen op uw weg naar een sterk familiepastoraat, bieden we u uiteenlopende vormen van ondersteuning aan. U vindt deze bij de ‘Werkers familiepastoraat’. Ze gelden ook voor u! Van harte welkom.

Een veilige parochie
De eerste pijler voor goed familiepastoraat is een parochie die veilig is voor gezinnen. De Nederlandse Kerkprovincie heeft in 2018 algemene maatregelen uitgevaardigd, die kaders geven voor een veilig klimaat in elke parochie. Bestuurders en betrokkenen bij familiepastoraat kunnen deze maatregelen verfijnen en concretiseren voor het familiepastoraat in de eigen parochie. U kunt daarvoor een toolbox aanvragen bij familiepastoraat@bisdomdenbosch.nl. Deze helpt u met het formuleren van beleid, en bij het opstellen van documenten. Veiligheid is altijd de moeite waard!

Bereikbaarheid  en contactgegevens Familiepastoraat
Voor de contactgegevens van Manon van den Broek en Ingrid van Meer klik hier
Direct een mail sturen? Klik hier.
FB: Familiepastoraat Facebook