Leef je geloof

Familie en geloof

Als we denken aan geloven, dan ontvouwt zich een heel diverse, rijke wereld met oude wortels. Hierin neemt familie een belangrijke plaats in. Iedereen wordt in een familie geboren en opgevoed. De familie is de eerste school van de liefde. De belangrijkste zaken in onze levens, leren we in de familie. Verdriet en hoop, tegenslag en je ondanks alles geliefd weten, en nog veel, veel meer.

Het bisdom van ’s-Hertogenbosch ondersteunt haar parochies in hun zorg voor families. Hoe kan een parochie komen tot licht, sprankelend familiepastoraat vol energie die bij families hoort? Hoe kan een parochie een thuis zijn voor families? Met deze vragen houdt de afdeling familiepastoraat van het bisdom zich bezig.

We onderscheiden vier doelgroepen:

1. Gezinnen
  2. (Echt)paren
  3. Werkers in het familiepastoraat
  4. Pastorale teams

Ieder heeft een eigen plekje op onze site. Kijk wat familiepastoraat voor u, voor jou klaar heeft staan.

Bereikbaarheid  en contactgegevens Familiepastoraat
Voor de contactgegevens van het familiepastoraat klik hier
Direct een mail sturen? Klik hier.
FB: Familiepastoraat Facebook

Vrijdagmiddagborrel familiepastoraat 2 februari 2024

Familiepastoraat is ontmoeten, spelen, vieren. Muziek mag hierbij nooit ontbreken. Muziek verbindt ons met elkaar. Maar boven alles verbindt muziek ons met God. Er

Vrijdagmiddagborrel familiepastoraat