Gebedenbundel voor de synode

Van 4 tot 29 oktober 2023 zal de synode over synodaliteit in Rome plaatsvinden. Paus Franciscus heeft vanaf het begin van het synodale proces benadrukt dat ons gebed essentieel is voor het slagen ervan. De synode zal vooraf worden gegaan door een een retraite van drie dagen, onder leiding van de Engelse dominicaan Timothy Radcliffe. Daarnaast heeft paus Franciscus jongvolwassenen uit alle kerken uitgenodigd om naar Rome te komen en op 30 september samen met de broeders van Taizé voor de Kerk te bidden.

De Konferentie Nederlandse Religieuzen (KNR) wil het gebed voor de synode ondersteunen en heeft daarom een gebedsbundel samengesteld. Deze bundel bevat gebeden, fragmenten uit het Instrumentum Laboris en suggesties voor Bijbelteksten. De KNR heeft alle religieuzen en religieuze gemeenschappen gevraagd om tijdens de synode 2023 te bidden om zegen voor de bijeenkomst. Het bisdom van ‘s-Hertogenbosch sluit hier graag bij aan en bisschop Gerard de Korte nodigt alle mensen van goede wil uit het het Bossche bisdom uit om mee te bidden voor het welslagen van de synode.

De gebedenbundel is hier te downloaden.