Inspiratiedag voor mensen die zich diaconaal inzetten

Op zaterdag 9 maart 2024 organiseert Kansfonds in samenwerking met Actioma, Huis van Dominicus en KRO-NCRV voor de zesde keer de Inspiratiedag voor mensen die zich vanuit diaconale overwegingen inzetten voor hun medemens. Het thema van deze dag is: ‘Ik ben omdat wij zijn’. Eén van de sprekers is Mgr. Gerard de Korte, referent voor Kerk en Samenleving.

Tijdens het gezamenlijke ochtendprogramma zijn er lezingen van diocesane medewerker Corine van der Loos (bisdom Haarlem/Amsterdam), katholiek theoloog Erik Borgman en bisschop De Korte. Ook worden de drie genomineerden voor de Kans Inspiratieprijs 2024 gepresenteerd.

Na een lunch zijn er workshops over onder meer hoop in de kerk, geestelijke zorg voor gevangen en zingeving onder studenten. Na de uitreiking van de Kans Inspiratieprijs wordt de dag afgesloten met een korte viering. Daarna is er nog gelegenheid om na te praten bij een hapje en een drankje.

• Plaats: Mediagebouw KRO-NCRV,  ‘s-Gravelandseweg 80, Hilversum
  • Datum en tijd: zaterdag 9 maart, 10.00 – 16.00 uur
  • Kijk voor meer informatie over de organiserende organisaties op hun websites: Kansfonds in samenwerking met ActiomaHuis van Dominicus en KRO-NCRV .
  • Meer info en aanmelding kan (tot 26 februari) via deze link