Webinar over Laudate Deum

Wat zegt paus Franciscus in Laudate Deum, de nieuwste update van Laudato Si’? En wat betekent dat voor onze manier van werken, leven en omgaan met elkaar? De Laudato Si’ Alliantie verzorgt hierover een webinar op 3 november aanstaande.

De directeur van Vastenactie presenteert de kern van de exhortatie; waarna de bisschop van San Marcos (Guatamala) hierop reflecteert. Pieter Hemels vertelt over de omslag van zijn organisatie naar toekomstbestendig. En Carla Dik-Faber verkent met ons wat wij in Nederland kunnen met Laudate Deum. In een panelgesprek bespreken deze gasten jouw vragen en Marjolein Tiemens-Hülscher zal het geheel meditatief afsluiten.

Uiteraard is er gelegenheid om vragen te stellen aan de sprekers.

De sprekers

• Marc Bollerman, directeur van ontwikkelingssamenwerkingsorganisatie Vastenactie. Over de kernboodschap van Laudate Deum (Tipje van de sluier: de paus roept op om nu écht werk te maken van een duurzame omgang met de schepping en elkaar.)
  • Bernabé de Jesús Sagastume Lemus O.F.M. Cap., bisschop van San Marcos (Guatemala). Over toepassing van Laudate Deum en het mondiale zuiden
  • Pieter Hemels, organisatieadviesbureau FTRPRF. Over toepassing van Laudato Si’ binnen bedrijven en organisaties
  • Carla Dik-Faber, projectleider GroeneKerken. Over wat de Laudate Deum voor ons in Nederland kan betekenen.
  • Marjolein Tiemens-Hülscher, Raad van Kerken. Reflectie en inspiratie.

Tijd: 14:00-16:00 uur
Medium: Zoom (Weblink wordt enkele dagen tevoren verzonden)
Vorm: Luisteren naar sprekers via eigen tablet, telefoon of computer. Met mogelijkheid tot stellen van vragen via de chat.

Aanmelden

Dit webinar is kosteloos en wordt mede mogelijk gemaakt door Vastenactie en Socires. Beide organisaties zijn lid van de Laudato Si’ Alliantie NL. Gezien de beperkte hoeveelheid plaatsen is aanmelden gewenst.
Meld je nu aan via www.laudato-si.nl/laudate-deum/#webinar