We hebben je hard(t) nodig

Doe mee en laat u horen over de toekomst van de Kerk. Of u oud of jong bent, kerk betrokken of niet. Wij hebben u hard(t) nodig. Paus Franciscus heeft de grootste volksraadpleging allertijden uitgeschreven om met elkaar te spreken over de toekomst van de Kerk. En graag willen we naar u luisteren.

Maar hoe ga je met elkaar hierover in gesprek? Dat is niet gemakkelijk. Jong Bisdom Den Bosch (JBDB) heeft een indrukwekkend filmpje gemaakt wat kan dienen als een gespreksstarter. “We hebben je hard(t) nodig.” Het is de oproep van ouders, opa’s en oma’s in onderstaand filmpje. Het is dezelfde oproep van de kinderen en de jongeren. De oudere generatie (de doorgevers) en de nieuwe generatie (de jeugd) hebben elkaar nodig. Samen kunnen we bouwen aan levendige en enthousiaste kerkgemeenschap.

Hoe doet u mee?

1. Zoek iemand om mee in gesprek te gaan. Dat kunnen uw huisgenoten, ouders of kinderen zijn. Maar u kunt er ook voor kiezen om dit te doen met iemand anders, een collega, een goede vriend/vriendin of met een werkgroep binnen de parochie.
  2. Bekijk samen onderstaand filmpje. Of stuur dit filmpje ( door naar anderen (zoals bijvoorbeeld uw kinderen) en vraag of ze dit willen bekijken.
  3. Ga met elkaar in gesprek over wat u gezien heeft en over de vragen van deze thema’s.
  4. En geef uw gedachten aan de bisschop mee via dit formulier.

Wij vragen u om voor 1 mei 2022 uw gedachten door te geven via de onderstaande weblinkdie zowel gebruikt kan worden om verslag te doen van een groepsgesprek, als ook om uw eigen gedachten te delen. U kunt de weblink meerdere keren gebruiken als u bijvoorbeeld niet alle thema’s in één keer wilt behandelen, maar uw input wilt spreiden over verschillende weken:

Klik hier en deel uw inbreng over de toekomst van de Kerk (Nederlands)

Click here and share your input for the future of the Church (English)

Wij hebben uw hard(t) nodig? Doet u mee?