Vier Kerstmis in het bisdom van ‘s-Hertogenbosch

Namens de Nederlandse bisschopppen nodigen Mgr. De Korte en Mgr. Mutsaerts iedereen uit om Kerstmis te vieren ook al vinden de vieringen van kerstnacht dit jaar alleen achter gesloten deuren plaats.

Bisschop De Korte zal op 24 december in een lege Sint-Janskathedraal het kerstfeest vieren. In onderstaand filmpje roept de bisschop iedereen op om Kerstmis te vieren; thuis maar tegelijk digitaal verbonden met één van de kerken.

Bisschop De Korte: “God zoekt ons in Jezus op; Hij wil onze Vrede zijn. Hij wil ons bemoedigen in deze hele nare en vervelende tijd. Laat u bemoedigen door God die in Jezus Christus ook dit jaar in ons bestaan wil komen.”

Vierkerstmis.nl

Kijk op vierkerstmis.nl voor tips. Zoals een doeboekje, speciaal voor kinderen tot en met 12 jaar en voor iedereen die het leuk vindt. In het boekje staan onder meer een kleurplaat, ideeën om te knutselen, een recept voor kerstkransjes, een kerstgedicht en tips voor hoe je thuis Kerstmis kunt vieren.

Kerstmis in de Sint-Janskathedraal

Alle vieringen vanuit de Sint-Janskathedraal zijn live te volgen via het YouTubekanaal van de kathedraal.

Bisschop De Korte zal celebrant zijn in de Nachtmis (24 december om 22.00 uur) en in de vieringen van Eerste Kerstdag (25 december om 10.00 uur) en Tweede Kerstdag (26 december om 10.00 uur).

De Bossche Kerststal is helaas voor publiek gesloten. Vlak voor Kerstmis zijn een impressie van de Kerststal van de Sint-Jan en een kerstmedley van de Schola Cantorum online gepubliceerd. Echt iets om te bekijken!

De Bossche Winter, een initiatief van de gemeente Den Bosch, heeft een prachtige impressie gemaakt van de kerststal, met een kort voorwoord van plebaan Vincent Blom.
Bekijk het filmpje op de kerststalpagina van de Sint-Jan of rechtstreeks

De Schola Cantorum heeft een kerstmedley opgenomen in de Kerststal van de Sint-Jan. Een prachtige manier om de kerstsfeer in huis te halen.
Hier leest u meer over het bijzondere Zingen-Op-Afstand project en hier gaat u rechtstreeks naar het filmpje

Kerstmis in uw parochie

Hieronder kunt u eenvoudig de parochie of geloofsgemeenschap vinden die hoort bij uw woonadres. Klik hier om uw parochie te vinden. Wilt u meer informatie? Via bovenstaande link ziet u ook wat de website is van uw parochie. Daar vind u meer informatie over de vieringen, ook tijdens de feestdagen!

De Blijde Boodschap van Kerstmis.

Het Evangelie van de nachtmis wordt in een videoboodschap voorgelezen door de bisschoppen van Nederland om iedereen te bemoedigen en aan te sporen Kerstmis niet over te slaan.

“Wij vieren met Kerstmis dat God zich tot onze naaste heeft gemaakt doordat zijn Zoon mens is geworden, als kind is geboren in Bethlehem”, zegt kardinaal Eijk. “Dat God in Christus onvoorwaardelijk van ons houdt en dat God zijn menslievendheid op aarde  heeft laten zien”, zeggen bisschop De Korte en bisschop Van den Hout op hun beurt. Zij en de andere bisschoppen roepen van harte op: “Vier Kerstmis.”