TuinFesta: Jong Bisdom Den Bosch sluit het werkjaar af met een speciale editie.

Op zondag 3 juli 2022 sluit Jong Bisdom Den Bosch het studie- en werkjaar af met een speciale editie van het tuinfeest, genaamd: JBDB TuinFesta!

We sluiten het studie- en werkjaar af, maar tegelijkertijd is er een kick-off voor dé Wereldjongerendagen (WJD) in Lissabon, Portugal die in de zomer van 2023 plaatsvinden. Eén ding is zeker, Jong Bisdom Den Bosch gaat daar naar toe en jij mag er deel van uit maken! Onze reis naar de WJD in Lissabon staat in ieder geval open vanaf 16 jaar, maar alle tieners en jongeren (12-35 jaar) binnen (en buiten) het bisdom van ’s-Hertogenbosch zijn welkom op zondag 3 juli in Reusel.

JBDB Viert
In het voorjaar van 2022 is Jong Bisdom Den Bosch begonnen met ‘JBDB Viert’: meevieren tijdens de zondagsmis in de verschillende parochies van ons bisdom. Reden hiervoor is om onze zichtbaarheid lokaal te vergroten en jou deel uit te laten maken van een grotere geloofsgemeenschap. JBDB Tuinfesta begint daarom met JBDB Viert in de Sint Clemensparochie te Reusel. De eucharistieviering begint om 9.30 uur in de Sint Clemenskerk, Kerkstraat 1Aansluitend is er koffie, thee en iets lekkers in de prachtige tuin.

WJD Kick-Off
“De Wereldjongerendagen is één groot feest van ontmoeting, herkenning, geloof en vooral jezelf mogen zijn. Een ervaring die je mee moet maken, omdat het laat zien dat de wereldkerk jong, enthousiast en vol vreugde is”!

In de eerste week van augustus 2023 vinden de internationale Wereldjongerendagen plaats in Lissabon en Jong Bisdom Den Bosch biedt een reis daar naar toe aan. Een unieke kans om te ervaren dat de wereldkerk jong, enthousiast en vol vreugde is. Ga mee en ervaar het zelf! Tijdens JBDB TuinFesta zoeken we natuurlijk alvast de Portugese sferen op. Festa betekent namelijk Feest in het Portugees. Je krijgt alle ins & outs te horen – die er tot dusver zijn – over deze reis én je kunt je alvast voorinschrijven, zodat je helemaal (als één van de eerste) op de hoogte blijft!

9.30 uur          Eucharistieviering
10.30 uur        Koffie/Thee met parochianen
11.00 uur        WJD Kick-Off
11.30 uur        Alleskunner / Allesweter
13.30 uur        Lunch
15.30 uur        Einde

JBDB Carpoolservice
Reusel ligt in het zuidwesten van het bisdom ’s-Hertogenbosch. Mogelijk is het een uitdaging voor je om op tijd in Reusel te zijn of er überhaupt te komen! Dit mag geen reden zijn om niet te komen. We bieden daarom een JBDB Carpoolservice aan. Vanuit verschillende hoeken van het bisdom zullen er auto’s naar Reusel gaan deze dag. In het aanmeldformulier (hieronder) kun je aangeven of je gebruik wilt maken of mee wilt werken aan deze JBDB Carpoolservice.

Jong Bisdom Den Bosch
Jong Bisdom Den Bosch werkt met een nieuw beleidsplan. Hierin is elke jongere die in meer of mindere mate betrokken is bij Jong Bisdom Den Bosch een wezenlijk onderdeel van hét Jongerenplatform van JBDB. Dit kan in verschillende kringen: Of jij nu mee denkt in het Kernteam op inhoudelijk niveau of bid voor het werk van JBDB. Je kunt ook praktisch de handen uit de mouwen steken tijdens een activiteit of een specifieke activiteit vanuit een projectgroep mee vorm geven en voorbereiden. Met z’n allen bouwen we aan een liefdevolle kerkgemeenschap, met z’n allen zijn we het Jongerenplatform van Jong Bisdom Den Bosch.

Aanmelden
Aanmelden voor het JBDB TuinFesta kan via onderstaand aanmeldformulier. Lukt het om één of andere reden jou niet om aan het begin van deze dag al in Reusel te zijn, voel je dan toch welkom op een later tijdstip. In het aanmeldformulier (hieronder) kun je aangeven vanaf welk moment je aanwezig bent.

Datum: Zondag 3 juli 2022
Tijd: 9.30 – 15.30 uur
Locatie: St. Clemenskerk en tuin, Kerkstraat 1, Reusel
Meer informatie: Neem contact op met Ingrid van Zeeland (opbouwwerkster tiener- en jongerenpastoraat – Jong Bisdom Den Bosch) via ivzeeland@bisdomdenbosch.nl of 073 523 20 61.

Aanmelden
De inschrijving is gesloten; wil je toch deelnemen, neem dan contact op met Ingrid van Zeeland, zie gegevens hier boven.