Synode Café Livestream – 25 oktober 2023

Woensdag 25 oktober 2023 van 16.00 tot 16.45 uur vindt het tweede Synode Café plaats, dat te volgen is via een livestream. Daan Savert en Nadia Kroon ontvangen in theatercafé De Leeuw in Arnhem diverse gasten en spreken met hen over alles wat er speelt rondom de synode over de vernieuwing van de rooms-katholieke kerk. De synodebijeenkomst in Rome duurt tot 27 oktober.

De twee dertigers Daan Savert en Nadia Kroon zijn allebei theoloog en nieuwsgierig naar deze wereldwijde vernieuwingsbeweging in de rooms-katholieke kerk.

Kerkvernieuwing in Rome en in Nederland
Anton de Wit, hoofdredacteur van het Katholiek Nieuwsblad, duidt het actuele nieuws van de synodebijeenkomst die momenteel plaatsvindt in Rome.

Ramon Roks is werkzaam in de parochie in Wijchen. Met jongeren uit de parochie nam hij deel aan de TOGETHER-reis naar Rome en hij maakt de parochianen vertrouwd met het synodaal proces.

De Rotterdamse dominicaner paters Richard Steenvoorde en Stefan Mangnus vertellen over de verrassende resultaten van de synodale gesprekken met studenten uit hun internationale studentenparochie.

De laatste gast is Janneke van Zelst. Zowel beroepsmatig als in de kerk wil zij bijdragen aan betekenisvolle vernieuwingen. Enige jaren geleden ontdekte ze het katholieke geloof opnieuw en sindsdien groeit haar kerkelijke betrokkenheid. Welke kansen ziet zij voor het vervolg van de synode?

Livestream
Je kunt via de livestream meekijken en reageren op het Synode Café. Na afloop is het cafégesprek online terug te kijken via YouTube.

Luisterend op weg
Het Synode Café is een initiatief van ‘Luisterend op weg’, een gezamenlijk project van het bisdom van ‘s-Hertogenbosch, de Konferentie Nederlandse Religieuzen en het Netwerk Katholieke Vrouwen.
Meekijken kan via:
www.luisterendopweg.nl