Kick-Off: een gezellige nieuwjaarsborrel met Jong Bisdom Den Bosch

Jong Bisdom Den Bosch begint het jaar traditioneel met de Kick-Off, een nieuwjaarsborrel voor jongeren als start van het nieuwe kalenderjaar. Zaterdagavond 11 januari kwam er een 40-tal jongeren samen in de pastorie van Cuijk om de zegen te vragen en samen te proosten op het nieuwe jaar. “Het werd een gezellige avond die me weer liet beseffen dat ik me ook dit jaar weer wil inzetten voor de kerk”, aldus Merel Smeets, lid van het jongerenplatform en medeorganisator van deze activiteit.

Samen eten en vieren
De avond begon – voor wie wilde – met een heerlijke maaltijd in de pastorie. We ontmoetten elkaar en door een doorschuifopdracht zaten we met de verschillende gangen met andere mensen aan tafel. Aansluitend verplaatsten we naar de kerk, alwaar de eucharistievering werd gevierd met de lokale gemeenschap en met pastoor (en vicaris-generaal) Theo Lamers als hoofdcelebrant. De lezingen van het weekend ging over de Doop van de Heer. Theo daagde ons allen uit om dit gebeuren als een nieuw moment te zien, waarbij goede voornemens ook een plaatsje mogen krijgen.

Borrelen
De avond werd voortgezet in de pastorie. Na een proost door gedelegeerde voor Jeugd & Jongeren, René Lamers, en een korte blik op de toekomst met Jong Bisdom Den Bosch, werden jongeren in vier groepen ingedeeld en gingen we onder het genot van een drankje, hapje en veel gezelligheid de strijd met elkaar aan tijdens het spel ‘Ik hou van Holland / en de kerk’. Het verjaardag spel / bomspel passeerde de revue met vragen over de kerk en algemeen Nederlandse vragen. We werden uitgedaagd om in anderhalve minuut géén ‘ja’, ‘nee’, ‘uhm’ te zeggen en niet langer dan 3 seconden stil te zijn en we moesten muziekfragmenten raden. Fanatiek waren we zeker! Later op de avond was er alle tijd om elkaar verder te ontmoeten onder het genot van een hapje en drankje. Willem-Jan Hanegraaf, lid van het jongerenplatform en kartrekker van deze activiteit: “Het was een fijne ontspannen bijeenkomst, met bekende en nieuwe gezichten. Er werd vooral veel gelachen en daarmee werd een positieve toon gezet voor 2020”!

Jongeren gingen naar huis met twee ansichtkaarten met daarop de rest van de activiteiten voor dit werkjaar, geheel in het nieuwe jasje van Jong Bisdom Den Bosch. De uitdaging om één ansichtkaart op te sturen naar iemand anders.

Parochies ontvangen één dezer weken enkele ansichtkaarten en een poster van Jong Bisdom Den Bosch in het nieuwe jasje per post. Dezelfde uitdaging voor u, verspreid ze en geef ze mee aan jongeren die u tegenkomt!