Katholieke Jongerendag 2023 “Welkom thuis”

Als jongere is het soms lastig om je ergens echt thuis te voelen. Je vrienden wonen verspreid door het hele land, je woont in de grote stad, maar ook in het dorp van je ouders heb je nog een bed staan. Je gaat wel eens hier, dan weer daar naar de kerk, maar een echte gemeenschap lijkt te missen.

Herkenbaar? Je bent niet de enige! God roept ons iedere dag opnieuw om bij Hem thuis te komen en voor Hem te kiezen. Hij staat op de uitkijk om ons welkom te heten. Aan jou de keus of je deze uitnodiging aanneemt. Wil je met Hem optrekken?

Welkom Thuis
Met het thema Welkom Thuis, willen wij alle jongeren in Nederland bemoedigen om van hun kerk een thuis te maken. We mogen thuiskomen bij God, maar ook bij elkaar! We mogen een plaatselijke gemeenschap opbouwen binnen de wereldkerk. Een plek waar jij en andere jongeren zich thuis voelen.

Misschien ben je naar de wereldjongerendagen in Lissabon geweest en heb je daar gezien hoe levend en groot onze kerk is. Maar niet alleen op een gave reis in het buitenland, juist ook hier in Nederland hoopt God een blijvende, opbouwende relatie met jou aan te gaan!

Katholieke Jongerendag 2023
Op zaterdag 4 november zullen we daarom met katholieke jongeren uit het hele land samenkomen om ons geloof te vieren! Zien we jou daar ook?

Deze dag bestaat uit een afwisselend programma. Samen zullen we de heilige Mis vieren, en God prijzen door aanbidding en muziek. We luisteren naar nationale en internationale sprekers, Paul Graas en Bernadette Lang. Er zijn verschillende workshops en gedurende de hele dag zal er mogelijkheid zijn voor gebed, stilte en persoonlijke momenten met God. De dag sluiten we af met een gave artiest! Natuurlijk is er ook ruimte voor ontmoeting en ontspanning.

Ga mee met JBDB!
Jong Bisdom Den Bosch biedt de mogelijkheid om samen naar de Katholieke Jongerendag te gaan. Vanuit Eindhoven zal er een bus vertrekken die via Den Bosch en Nijmegen naar Veenendaal gaat. De opstapplaatsen worden bevestigd als er meer dan 5 deelnemers gebruik willen maken van de opstapplaats.

We geven ook de mogelijkheid om een combiticket bij ons te bestellen: voor €19-, zorgen wij voor je ticket en mag je mee met de touringcar. Heb je al een ticket voor de KJD gekocht? Dan mag je voor €9-, een plekje in de bus reserveren en reis je ook gezellig met ons mee!

Praktische informatie
Om je aan te melden voor het combiticket óf alleen het busticket vragen wij je onderstaand formulier in te vullen en aan te geven van welk ticket je gebruik wilt maken.

De locatie is om 12.00 uur open. Het programma start om 13.15 uur en duurt tot 21.30 uur. De opstaptijden voor Eindhoven, Den Bosch en Nijmegen zullen twee weken van te voren gecommuniceerd worden aan alle deelnemers.

BELANGRIJK! De dag is bedoeld voor jongeren van 16 t/m 30 jaar. Jongeren die ouder zijn kunnen zich aanmelden als vrijwilliger bij de KJD zelf. Ben je jonger dan 16 en heb je zin om samen met vriend(inn)en mee te gaan? Neem dan even contact op met Jong Bisdom Den Bosch via jongeren@bisdomdenbosch.nl

Datum: 4 november 2023
Tijd: 12.00u – 21.30u
Locatie: Veenendaal
Kosten: €19 voor bus + entree, €9 voor alleen bus

Meer informatie: Neem contact op met Laura Nieuwlaat (jongerenwerkster Bisdom Den Bosch) via lnieuwlaat@bisdomdenbosch.nl of 073-5232069 (dit nummer heeft ook WhatsApp).

*verplicht veld