Jong Bisdom Den Bosch op weg naar Lissabon!

Zondag (3 juli) heeft Jong Bisdom Den Bosch letterlijk een aftrap gegeven naar de WJD in Lissabon 2023. Dit gebeurde tijdens de afsluitende jaaractiviteit, het TuinFesta (Festa is Feest in het Portugees) in de parochietuin van Reusel . Achter de schermen wordt er al maanden met een projectgroep hard gewerkt aan deze reis. Er is nog heel veel niet duidelijk, maar één ding is wel zeker: Jong Bisdom Den Bosch is van de partij!

Een 16 daagse busreis om precies te zijn met een vertrek op dinsdag 25 juli 2023. Via drie hele verschillende tussenstops (Taizé, Barcelona en Toledo) komen we op maandag 31 juli 2023 aan in Lissabon voor dé hoofdweek van de Wereldjongerendagen in Lissabon, Portugal. Alwaar we een feest van ontmoeting, herkenning en wereldkerk mogen ervaren. Een terugreis via Fatima en nog twee korte tussenstops in Spanje en Frankrijk brengt ons woensdag 9 augustus 2023 weer thuis.

Een groep jongeren, andere betrokkenen bij de parochie en/of JBDB en een groep parochianen vanuit Reusel waren erbij. Jongeren vanaf 16 jaar zijn van harte welkom om met ons mee te reizen. Want de WJD, het is iets wat je meegemaakt moet hebben.

“In 2019 ben ik voor het eerst mee geweest naar de WJD. Het was een hele toffe ervaring en heeft een boost gegeven aan mijn geloof! Je mag er helemaal jezelf zijn en je maakt zo makkelijk contact met iedereen. Ik ben nu meer betrokken bij de kerk en heb ervaren dat ik er niet alleen voor sta als jongere!” (Maudy)

Met de aftrap heeft iedereen die aanwezig was een ansichtkaart en gebedskaart gekregen. In de komende tijd zullen enkele exemplaren opgestuurd worden naar elke parochie in ons bisdom. De voorkant geeft een eerste blik op de JBDB reis naar de WJD. De achterkant bevat het officiële gebed van de WJD of een ansichtkaart. We nodigen iedereen van harte uit om jongeren persoonlijk uit te nodigen voor deze reis, die we met elkaar mogen maken!

Na de zomer gaat Jong Bisdom Den Bosch van start met een promotietour in het bisdom. Pastorale teams en betrokkenen in ons netwerk zijn al op de hoogte gebracht van de mogelijkheden en kunnen hun wensen aangeven.

Mochten er vragen bij u leven, neem dan gerust contact op met Ingrid van Zeeland via ivzeeland@bisdomdenbosch.nl of 073 5232061 (dit nummer heeft ook WhatsApp).