JBDB: Online Vieren & Ontmoeten

Afgelopen zondag 24 mei organiseerde Jong Bisdom Den Bosch voor het eerst ‘Online vieren en ontmoeten’. Een groep van 20 jongeren, verspreid over het bisdom heeft samen de Eucharistie gevierd. Vanuit de H. Martinuskerk in Cuijk ging vicaris-generaal Lamers de mis voor samen met pater Callistus. De lectoren hebben vanuit thuis gelezen, allemaal mogelijk dankzij de liveverbinding via Jitsi.

Na de Eucharistie was er een koffie- en theemoment, verzorgd door het team Jong Bisdom Den Bosch. Per post werd door hen gezorgd voor koffie, thee en een koekje. Een mooie verbinding voor de ontmoeting na de eucharistieviering. Ondanks de afstand was iedereen toch dicht bij elkaar. Het is voor herhaling vatbaar, concludeerde de groep, ook nu er weer openbaar gevierd gaat worden met een beperkt aantal kerkgangers.