In Memoriam Ph.F.W.M. Rooijmans

Op 19 juni 2023 is te Tilburg overleden de zeereerwaarde heer Philippus Franciscus Wilhelmus Maria Rooijmans, emeritus-pastoor van de parochie Onze Lieve Vrouw van de Rozenkrans te Tilburg.

De zeereerwaarde heer Rooijmans werd geboren in Veghel op 7 december 1929 en tot priester van het bisdom van ’s-Hertogenbosch gewijd op 26 mei 1956.
Zijn eerste benoeming in het bisdom van ’s-Hertogenbosch was als kapelaan van de parochie Onze Lieve Vrouw Onbevlekt ontvangen te Deest van 1956 tot 1959, waarna hij werkzaam was als kapelaan van de parochie H.H. Maria en Brigida te Geldrop van 1959 tot 1969.
Per 18 september 1969 werd hij benoemd tot pastoor van de parochie Onze Lieve Vrouw van de Rozenkrans (Hasselt) te Tilburg waarnaast hij in het laatste jaar van zijn benoeming ook werkzaam was als pastor van de parochie Noord-West. Per 18 september 1997 is aan hem wegens emeritaat eervol ontslag uit zijn functies verleend.
In zijn emeritaat heeft hij nog vele jaren in Tilburg assistentie verleend.

Moge hij rusten in vrede!

Uitvaart: maandag 26 juni 2023 om 10.30 uur vanuit de H. Dionysiuskerk (’t Goirke) aan de Goirkestraat 68 te Tilburg, waarna begraving op de begraafplaats Hasselt te Tilburg.