In Memoriam pastoor Ed van Delden

In Memoriam Pastoor Ed van Delden

Op 24 december 2021 is te Venlo overleden de zeereerwaarde heer Egbert Tjardo (Ed) van Delden, emeritus pastoor van de Sint Willibrordusparochie te Eersel.

Pastoor Van Delden is geboren te Scheveningen op 18 juli 1949. Op 24 oktober is hij tot priester gewijd van het bisdom van Rotterdam.
In het bisdom van ’s-Hertogenbosch was hij werkzaam als (waarnemend) pastoor van de Sint Willibrordusparochie te Eersel vanaf 1 maart 2003.
In 2008 werd hij geïncardineerd als priester van bisdom van ’s-Hertogenbosch.
Van zijn functie als (wnd.) pastoor is hem vanwege emeritaat per 1 oktober 2014 eervol ontslag is verleend.
In zijn emeritaat is hij nog vele jaren dienstbaar gebleven aan diverse parochies in het dekenaat Venlo, bisdom Roermond.

Moge hij rusten in vrede!

De uitvaart zal plaatsvinden op 31 december 2021 om 11.00 uur in de H. Familiekerk te Venlo en is via livestream te volgen.