In Memoriam Mgr. L.H.A.M. van den Hoven

Op 20 januari 2021 is in Blankenheim (Duitsland) overleden de zeereerwaarde heer Mgr. Lambertus Henricus Arnoldus Maria van den Hoven, emeritus-pastoor van de parochie Heilige Johannes de Doper te Oud-Valkenburg (L) en koorbisschop van de Syro-Malankaanse Kerk.

De zeereerwaarde heer Van den Hoven is geboren in Kaatsheuvel op 15 juli 1933 en tot priester van het bisdom van ’s-Hertogenbosch gewijd op 23 mei 1959.

Hij was in het bisdom achtereenvolgens werkzaam als kapelaan te Lierop (parochie H. Naam Jezus) van 1959 tot 1961, als kapelaan te Groesbeek (parochie H.H. Cosmas en Damianus) en moderator van de R.K. LTS H. Antonius te Groesbeek van 1961 tot 1967 en als moderator-godsdienstleraar aan de R.K. LTS te Valkenswaard van 1967 tot 1 augustus 1992 per welke datum hem vanwege de VUT eervol ontslag werd verleend. Van 1994 tot 1 maart 2011 was hij werkzaam in het bisdom Roermond als pastoor van de parochie H. Johannes de Doper te Oud-Valkenburg. Vanaf 2011 verleende hij assistentie in de parochie St. Philippus en Jakobus te Blankenheim-Lommersdorf (Duitsland).

Moge hij rusten in vrede!

De uitvaart zal in beperkte kring in Blankenheim-Lommersdorf plaatsvinden.