In Memoriam J.F.A.M. van Corven

Op 30 oktober 2023 is te Sint-Michielsgestel overleden de zeereerwaarde heer Josephus Franciscus Antonius Maria (Joop) van Corven, emeritus-pastoor van de parochie Heilige Michaël te Sint-Michielsgestel.

De zeereerwaarde heer Van Corven is geboren in Tilburg op 30 juli 1934 en tot priester van het bisdom van ’s-Hertogenbosch gewijd op 23 mei 1959.

Zijn eerste benoeming in het bisdom van ’s-Hertogenbosch was als kapelaan van de parochie Willibrordus te Diessen van 1959 tot 1961, waarna hij werkzaam was als kapelaan van de parochie O.L. Vrouw van de Rozenkrans te Schijndel van 1961 tot 1965 en als godsdienstleraar aan het Instituut voor Doven te Sint-Michielsgestel van 1965 tot 1977, waarna hij 2 jaar in Rome verbleef voor studie theologie aan het Gregoriana.
Na zijn studie is hij benoemd tot pastor aan het Centrum voor Epilepsie Kempenhaeghe te Heeze en Huize Providentia te Sterksel van 1980 tot 1988 en vervolgens als pastor en catecheet aan het Instituut voor Doven te Sint-Michielsgestel van 1988 tot 1993.
Per 1 maart 1993 werd hij benoemd tot pastoor van de parochie Heilige Michaël te Sint-Michielsgestel uit welke functie aan hem wegens emeritaat per 1 maart 1998 eervol ontslag is verleend.

In zijn emeritaat heeft hij nog vele jaren in Sint-Michielsgestel en Den Dungen assistentie verleend.

Moge hij rusten in vrede!

Uitvaart: zaterdag 4 november om 10.30 uur vanuit de Heilige Michaëlkerk te Sint-Michielsgestel.