In Memoriam J.C.A. van Zonneveld

Op 22 maart 2023 is te Malden overleden de zeereerwaarde heer drs. Johannes Cornelis Antonius van Zonneveld, emeritus-pastor van de parochie Heilige Stefanus te Nijmegen.

De zeereerwaarde heer Van Zonneveld geboren in Den Haag 14 november 1947 en tot priester van de Congregatie van de Priesters van het Heilig Hart van Jezus gewijd op 14 oktober 1979.
Van 1973 tot 1979 was hij werkzaam als catecheet bij het Nijmeegs Katechetisch Centrum, waarna hij na zijn priesterwijding werd benoemd tot pastor van de parochie De Goede Herder te Nijmegen. Per 1 januari 1982 is hij vertrokken wegens een benoeming in een ander bisdom. In 1991 is hij vanwege huwelijk uitgetreden. Na het overlijden van zijn vrouw bleef zijn roeping aan hem trekken hetgeen per 19 november 2017 met toestemming van de Congregatie voor de Clerus heeft geleid tot zijn terugkeer in het priesterambt en incardinatie in het bisdom van ’s-Hertogenbosch.
Per 1 maart 2018 werd hij benoemd tot pastor (assistent) en lid van het pastorale team van de parochie Heilige Stefanus te Nijmegen uit welke functie aan hem per 1 maart 2022 eervol ontslag werd verleend.

Moge hij rusten in vrede!