In Memoriam J.P. Bakker

In Memoriam emeritus-deken Jan Bakker

Op 14 maart 2024 is in Asten de zeereerwaarde heer Johannes Petrus Bakker overleden.

Emeritus-deken Bakker is geboren op 21 oktober 1926 geboren te Asten en op 4 augustus 1953 priester gewijd in de orde van de Oblaten van Sint Franciscus van Sales.

In het bisdom van ’s-Hertogenbosch was hij vanaf 1 september 1959 werkzaam in de parochies van H. Nicolaas te Valkenswaard, H. Joh. Vianney te Tilburg, H. Hart van Jezus te Helmond, H. Leonardus te Donk, HH. Paulus en Antonius van Padua te Vught.
Op 27 maart 1968 is hij geïncardineerd in het bisdom van ’s-Hertogenbosch. Vervolgens was hij werkzaam als moderator van de R.K. Technische school te Vught, als assistent in de parochie H. Johannes Onthoofding te Soerendonk, waar hij per in 1975 tot pastoor werd benoemd evenals tijdelijk in de parochie van de H. Gertrudis te Maarheeze. In 1980 werd hij deken van het dekenaat Heeze, waarvan hem 1 juli 1986 eervol ontslag werd verleend. Per 1 september 1994 werd hem eervol ontslag verleend vanwege emeritaat.

Moge hij rusten in vrede!

De uitvaart is op vrijdag 22 maart aanstaande om 10:30 uur in de kerk St. Jan Onthoofding te Soerendonk.

Op donderdag 21 maart is er een rouwbezoek mogelijk in de kerk te Soerendonk vanaf 18:00 uur tot 20:00 uur.