In Memoriam diaken Bart Jansen

Op 7 juni 2023 is te Nijmegen overleden de eerwaarde heer drs. Bartholomeus Petrus Gerardus Maria (Bart) Jansen, diaken van de parochie Heilige Willibrord Deurne en Bisschoppelijk Gedelegeerde voor het onderwijs.

Diaken Bart Jansen is geboren op 4 mei 1964 te Gemert en tot permanent diaken van het bisdom van Roermond gewijd op 21 april 2013. Per 7 september 2017 is hij als diaken geïncardineerd in het bisdom van ’s-Hertogenbosch.

Na zijn werkzaamheden in het onderwijs is Bart vanaf 2010 werkzaam geweest in het bisdom van ’s-Hertogenbosch: zijn eerste functie was medewerker parochie-ontwikkeling en procesbegeleider implementatie nieuw beleid in dienst van het bisdom van 2010 tot 2013. Na zijn diakenwijding werd hij per 1 september 2013 benoemd tot diaken van de parochie Heilige Willibrord Deurne, waar zijn hart uitging naar de diaconie, in het bijzonder de kwetsbare medemens, en Gods schepping.

Per 1 januari 2017 werd hij, als bekend met de onderwijswereld, tevens benoemd tot Bisschoppelijk Gedelegeerde voor het katholiek onderwijs, welke functie hij in combinatie met zijn werkzaamheden voor de parochie vervulde.

Moge hij rusten in vrede!

Uitvaart: woensdag 14 juni 2023 om 13.30 uur in de Sint Willibrorduskerk in Deurne.