In Memoriam C.J.A. Bertens

Op 9 december 2021 is te Tilburg overleden de hoogeerwaarde heer Cornelis Johannes Adrianus (Kees) Bertens, emeritus-pastoor van de parochie Heilige Petrus en Paulus te Bladel.

De hoogeerwaarde heer Bertens is geboren in Berkel-Enschot op 1 april 1942 en tot priester van het bisdom van ’s-Hertogenbosch gewijd op 20 mei 1967.

Zijn eerste benoeming in het bisdom van ’s-Hertogenbosch was als kapelaan van de parochie Heilige Willibrordus te Eersel van 1967 tot 1982.
Per 15 oktober 1982 werd hij benoemd tot pastoor van de parochie Heilige Petrus’ Banden te Bladel en per 1 januari 1985 tevens tot (waarnemend) pastoor van de parochie H.H. Antonius van Padua en Brigida te Netersel, welke beide parochies per 1 januari 2014 zijn opgegaan in de parochie Heilige Apostelen Petrus en Paulus, gevestigd te Bladel. Per 1 februari 2018 is pastoor Bertens wegens emeritaat eervol ontslag verleend.

Tevens was hij van 2003 tot 2019 kanunnik van het Kathedraal Kapittel.

Moge hij rusten in vrede!

De uitvaart vindt plaats op donderdag 16 december om 11.00 uur in de Abdijkerk Onze Lieve Vrouw van Koningshoeven te Tilburg (geen concelebratie, QR-code verplicht).