In Memoriam A.C.M. van Loon

Op 22 februari 2022 is te Leende overleden de zeereerwaarde heer Adrianus Cornelius Maria van Loon, emeritus-pastoor van de parochie St. Petrus’ Banden te Leende.

De zeereerwaarde heer Van Loon is geboren in Tilburg op 2 april 1925 en tot priester van het bisdom van ’s-Hertogenbosch gewijd op 3 juni 1950. Zijn eerste benoeming was als kapelaan van de parochie H. Lambertus te Lith, waarna hij in 1954 kapelaan werd van de parochie Sint Gertrudis te Geertruidenberg dat in 1957 overging naar het bisdom Breda. Vervolgens was hij in het Bredase ook nog kapelaan te Made en Roosendaal.

Per 5 december 1969 werd hij weer geïncardineerd als priester van het bisdom van
’s-Hertogenbosch en werd hij benoemd tot pastoor van de parochie Sint Petrus’ Banden te Leende, uit welke functie aan hem per 1 februari 1993 wegens emeritaat eervol ontslag is verleend.

Ook in zijn emeritaat heeft hij nog veel voor de parochianen van leende betekend.

Moge hij rusten in vrede!

De uitvaart vindt plaats op donderdag 3 maart om 10.30 uur in St. Petrus’ Bandenkerk te Leende.