In Memoriam A.A.J.M. Hasselman

Op 11 januari 2024 is te Uden overleden de zeereerwaarde heer Antoni Alfonsus Johannes Maria Hasselman, emeritus pastor van de Prof. Duboisstichting te Venlo.

De zeereerwaarde heer Hasselman is geboren in Venlo op 2 oktober 1946 en tot priester van het bisdom van ’s-Hertogenbosch gewijd op 22 november 1975.

Zijn eerste benoeming in het bisdom van ’s-Hertogenbosch was per 15 juli 1974 als districtscatecheet van de Stichting Schoolcatechese Dekenaat Uden. Vanaf zijn priesterwijding was hij tevens assistent in de parochie Sint Petrus te Uden. Vanaf 1 september 1982 was hij werkzaam te Deurne als pastoor van de parochie H. Willibrordus en vanaf 1994 ook als pastoor van de parochie H. Gerardus Majella (Walsberg). Per 1 november 1996 werd hij tevens benoemd tot deken van het dekenaat Asten.
Per 1 juli 2000 werd hij, met toestemming van de bisschop, door Mgr. Wiertz benoemd tot pastor van de Prof. Duboisstichting te Venlo, uit welke functie aan hem per 1 april 2011 wegens emeritaat eervol ontslag werd verleend.
In zijn emeritaat bleef hij dienstbaar als assistent met name in de parochie Laarbeek.

Moge hij rusten in vrede!

De uitvaart zal in besloten kring plaatsvinden.