Het Grote Verhaal: Sint Maarten!

Een nieuwe activiteit voor families rond het feest van Sint Maarten met een landelijke uitstraling, professioneel aangepakt, met goed audio-visueel materiaal dat tegelijk kinderen en ouders serieus neemt én aanspreekt: kom daar nog maar eens om in deze tijden. Stichting Het Grote Verhaal speelt het klaar en geeft daarmee het feest een nieuwe, verrassende dimensie. Het roept kinderen op daadwerkelijk te delen op een manier die binnen hun bereik ligt, en er toe doet.
De activiteit richt zich op peuters, kleuters, basisschoolkinderen en hun ouders, die vaak buiten de kerk staan maar nog wel een gelovig referentiekader hebben. Ze richt zich nadrukkelijk ook op scholen. Op de website zijn podcasts te vinden van 5 Bijbelverhalen, naar leeftijdsniveau. Maar vooral is daar een spannende videoserie van vijf afleveringen. Het verhaal roept de kinderen op kleding te delen, ruilen met ander kinderen in de buurt. Het materiaal is voor iedereen beschikbaar via www.hetgroteverhaal.nl

De nieuwe stichting ‘het Grote Verhaal’ wil verhalen uit de Bijbel aanreiken aan jonge kinderen en hun ouders. Sint Maarten is de start van het project, hierna volgen nog meer verhalen en activiteiten. De stichting werkt voor Sint Maarten samen met onder andere Nachtzon Media, Kwintessens en Branchevereniging voor Kringloopwinkels in Nederland. Deze winkels zijn in de weken voor 11 november omgebouwd tot clubhuizen van Sint Maarten.

Parochies die Sint Maarten vieren opgelet. Grijp uw kans!

Klik hier voor de trailer van de videoserie.