Geloofsgesprek met bisschop Gerard de Korte

De rechtstreekse uitzending van de Eucharistieviering op tv kwam op zondag 2 juni vanuit de Sint-Janskathedraal te ‘s-Hertogenbosch (parochie H. Johannes). Celebrant was bisschop Gerard de Korte. Voorafgaand aan deze H. Mis zond de KRO het Geloofsgesprek uit waarin Leo Fijen in gesprek ging met bisschop De Korte.

Hoe gaat de kerk verder na corona? En welke lessen trekt de kerk uit deze crisis om te voorkomen dat katholieken de band met hun kerk doorknippen? Gerard de Korte, de bisschop van ‘s-Hertogenbosch, gaat nader in op deze vragen tijdens het geloofsgesprek.

De bisschop doet dat in het Museum Krona te Uden waar de deuren ook weer open gaan en hij bij een schilderij van Marc Chagall de betekenis van interreligieuze dialoog benadrukt, juist in de tijden na de crisis.

Online terug te kijken: