Er was eens… promotiemateriaal

Er was eens…
met het hele gezin op avontuurlijke zoektocht naar Maria

Twee teksten voor parochieblad, parochiewebsite, enz.

(250 woorden)
Op avontuurlijke zoektocht naar Maria

Wie kent Maria niet? We kennen haar van de kapelletjes, de kaarsjes, de kerststal, het Ave Maria. Maar wie was zij eigenlijk? En wat betekent zij nu voor ons?

Het bisdom organiseert op zaterdag 3 juli een ontdekkingstocht naar Maria, voor alle gezinnen in het bisdom. De dag opent om 9.30u met een Mariaverhaal voor alle deelnemers. Uw gezin wordt op als pelgrim weg gestuurd met een pelgrimszegen. De wandelkaart brengt u langs mooie – en vaak onbekende plekjes – in de stad. U ontmoet Maria die knopen in onze ziel ontwart. U praat met een engel. Maria geeft goede raad, zet de voeten aan de grond en droogt tranen. Het hele gezin geeft haar een gezicht in een grote stoepkrijt tekening en hoort over de mirakelen die zij al eeuwen in Den Bosch verricht. Tegen lunchtijd komen gezinnen bij elkaar voor een van de 6 workshops. U krijgt een lunch en om 14.00 u sluiten we samen af in de Sint-Janskathedraal. Met een lekker hapje voor onderweg gaat u om 15.15u weer naar huis. We vragen voor deze dag een eigen bijdrage van € 5,00 per persoon.

De ontdekkingstocht is voor gezinnen met kinderen in de basisschoolleeftijd. Papa’s, mamma’s, opa’s en oma’s, broers, zusjes en vriendjes zijn allemaal van harte welkom. Voor parochies die wat verder van Den Bosch liggen, is busvervoer mogelijk. Deze is bij de prijs inbegrepen. De pelgrimstocht wordt conform de dan geldende corona-maatregelen georganiseerd.

Bent u geïnteresseerd? Neem contact op met uw parochie voor meer informatie.

(160 woorden)
Op ontdekkingstocht naar Maria

We gaan op ontdekkingstocht. We wandelen door ‘Mariastad’ Den Bosch, en komen op de mooiste plekjes. Daar ontmoet je Maria. Ze laat je zingen, stoeptekenen, bidden, knopen ontwarren, bellen met een engel en nog veel meer.
Daarnaast is er een workshop voor het hele gezin, daar leert u Maria nog beter kennen. De kans is groot dat u van haar gaat houden!
We lunchen (wordt voor gezorgd) en sluiten af met een viering in de Sint-Janskathedraal met onze bisschop Mgr. De Korte.
De ontdekkingstocht is voor gezinnen met kinderen in de basisschoolleeftijd. Opa’s en oma’s, broers, zusjes en vriendjes zijn allemaal van harte welkom. Voor parochies die wat verder van Den Bosch liggen, is busvervoer mogelijk. Deze is bij de prijs inbegrepen. De pelgrimstocht wordt conform de dan geldende corona-maatregelen georganiseerd.

Bent u geïnteresseerd? Neem contact op met uw parochie voor meer informatie.

Digitale flyer voorkant

Klik hier voor de poster in PDF

Poster in JPG

Kleine afbeeldingen