Documentaire WJD Lissabon 2023 met JBDB

Op zondag 17 september kwamen de jongeren – die met Jong Bisdom Den Bosch (JBDB) deze zomer naar de Wereldjongerendagen zijn afgereisd – weer samen voor de reünie. Zij waren te gast in de H. Martinusparochie te Cuijk. In de ochtend was er de mogelijkheid om mee te vieren in H. Martinuskerk en in de middag werd bij MFA de Valuwe de nieuwe WJD-documentaire voor het eerst vertoond: ‘Together on our way to the World Youth Days in Lisbon 2023’.

Na een fantastische reis en 7 prachtige filmpjes ‘samen onderweg’, waarbij thuis- en achterblijvers de avonturen van de wereldjongerendagen konden meebeleven hebben is het WJD-avontuur in beeld samengevat in deze documentaire: Uitgebreide beelden én toevoeging van delen uit de podcasts die extra inhoud gaven aan de WJD-reis met als hoofdthema “welke weg wil jij gaan”?

De rest van de middag en avond stond in het teken van ontmoeting. De jongeren stonden op en liepen naar Maria (Lourdesgrot in Katwijk), zoals ook het WJD-thema luidde: “Maria stond op en ging met spoed”. Er was een moment van bezinning en er werd afgesloten met een BBQ. Na een geslaagde reis was het een fijne samenkomst met elkaar. Een reünie waar met veel plezier werd teruggekeken op de Wereldjongerendagen en de ervaringen opnieuw met elkaar werden gedeeld.

Jong Bisdom Den Bosch is dankbaar: allereerst voor alle jongeren die mee reisden en daarnaast voor alle meelevende betrokkenheid vanuit ‘huis’. Het geeft hoop om verder te bouwen aan een vreugdevolle kerk waar jong én oud samen een liefdevolle gemeenschap mogen vormen. Jongeren zijn daarbij van harte uitgenodigd om deel uit te maken van het Jongerenplatform van JBDB.
Neem contact op via jongeren@bisdomdenbosch.nl.

De documentaire mag verspreid worden, van harte uitgenodigd ook om de documentaire samen te kijken, bijv. in de parochie. Daarbij uiteraard van harte welkom om contact op te nemen met Jong Bisdom Den Bosch als er inspiratie of ideeën nodig zijn.