De WJD… Dankzij u!

Komende zomer van 1 tot en met 6 augustus vinden de Wereldjongerendagen plaats in Lissabon, Portugal. De Wereldjongerendagen zijn het grootste Katholieke jongerenevenement ter wereld. Honderdduizenden jongeren van over de hele wereld, soms wel miljoenen, komen bijeen om het Katholieke geloof met elkaar te vieren. De Wereldjongerendagen waren een initiatief van de heilige paus Johannes Paulus II en vinden al sinds 1984 plaats.

Ook vanuit het Bossche bisdom wordt er een reis naar de WJD georganiseerd. Om precies te zijn een 16-daagse busreis die via Taizé, Barcelona en Toledo naar Lissabon gaat. Op de terugweg zal er een bezoek aan Fatima worden gebracht. Aanmelden voor deze reis kan tot 1 mei 2023.

Het zou prachtig zijn als zoveel mogelijk jongeren vanuit ons bisdom en vanuit Nederland de kans krijgen om mee te reizen naar dit geweldige evenement. Een grote kans voor jongeren om te groeien in geloof, in verbondenheid met leeftijdgenoten, en met vreugde terug te keren om te bouwen aan de Nederlandse kerk van morgen.

En u kunt daarbij helpen.

Allereerst: met uw gebed.
U kunt bidden voor de WJD in uw gebedskring, met een werkgroep of in de parochie, bijvoorbeeld aan het einde van iedere mis.

Ten tweede: als ambassadeur.
Praat over de WJD met familie en vrienden, uw (klein)kind, neefje of nichtje. Laat weten dat de WJD eraan komen. Breng het enthousiasme over!

Ten derde: sponsor een jongere.
Kent u persoonlijk een jongere die graag naar de Wereldjongerendagen wil gaan, maar voor wie dat om financiële redenen moeilijk is? Misschien wilt u hem of haar wel financieel ondersteunen.

Bij de Chrismamis heeft iedere parochie speciale flyers en gebedskaartjes over de WJD ontvangen. Wilt u hiervan meerdere exemplaren ontvangen, dan kunt u deze aanvragen via jongeren@bisdomdenbosch.nl.

Laten wij tot slot bidden voor alle jongeren die dit jaar naar dit bijzondere evenement gaan, dat zij hiervan nog lang de vruchten zullen plukken in hun leven.

Mocht u vragen hebben over de WJD of over de reis die Jong Bisdom Den Bosch maakt? Neem dan gerust contact op met Ingrid van Zeeland via ivzeeland@bisdomdenbosch.nl of 073 5232061 (dit nummer heeft ook WhatsApp).