De KISG komt naar U toe

Op 7 oktober 2019 zal de Kerkelijke Instelling Sint Gregorius (KISG) een workshop organiseren voor alle koren in het dekenaat Asten/Helmond.
Deze workshop wordt gehouden in Deurne.

Het wordt een inspiratie bijeenkomst voor en door liturgie en liturgische muziek. Een inspiratiebijeenkomst met praktijkvoorbeelden uit ons Bisdom en mogelijkheden van en met liturgische muziek, bereikbaar voor diverse samenstellingen van cantor tot 4 stemmigheid. Samen zingen en er wordt voor U gezongen met voorbeelden vanuit de praktijk.

Deze inspiratiebijeenkomst is voor iedereen die met liturgische muziek te maken heeft binnen en buiten ons bisdom (koren, dirigenten, organisten voorgangers, kerkbesturen) gratis toegankelijk.

U kunt zich nu al opgegeven hiervoor.

De indeling van de workshop is als volgt:
19.30 met ontvangst en koffie
20.00 start workshop met een korte inleiding wie en wat is KISG
20.15 – 21.00 studie en zingen van de gezangen uit de standaard liturgie
21.00 – 21.15 Pauze
21.15 – 22.00 vervolg workshop

Aanmelding voor de workshop kan tot 3 oktober as.
Opgave kan gestuurd worden naar kisg@bisdomdenbosch.nl (Naam en email zijn van belang)
Wees er dus snel bij en geef u op.