Campagnedatum Actie Kerkbalans januari 2022 bekend

In 2022 vindt Actie Kerkbalans plaats van zaterdag 15 januari tot zaterdag 29 januari 2022. Het landelijke campagneteam brengt in voorbereiding hierop ook dit jaar weer maandelijks een  nieuwsbrief uit. In deze nieuwsbrief vinden organisatoren van Actie Kerkbalans in de parochies tips, informatie, een stappenplan, handige downloads en het laatste nieuws. Abonneren is gratis en wordt aanbevolen voor iedereen die betrokken is bij Actie Kerkbalans.

In de laatste nieuwsbrief werd een preview van de nieuwe materialen voor Actie Kerkbalans 2022 gepubliceerd. De slogan ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’ wordt gehandhaafd en verder uitgewerkt met de nadruk op de ‘kerk van morgen’.

Dit krijgt vorm door in de fotografie te werken met onder anderen een kind en een jongere. Op de achtergrond zijn kerkleden te zien die de kerk inlopen. ‘Na een ingewikkelde tijd mogen we weer! Kerken willen weer vooruit, investeren in kerk-zijn. Om in 2022 én in de toekomst van betekenis te zijn voor mensen die verdieping en ontmoeting zoeken’, schrijft het team van Actie Kerkbalans.

Extra actie: Houd elkaar vast!
Net als in 2020 voert Actie Kerkbalans in de zomer van 2021 een Extra Actie omdat de coronacrisis financieel veel van kerken heeft gevraagd. Parochies kunnen daar nog steeds aan meedoen en vinden op de site van Kerkbalans hoe ze parochianen kunnen vragen om een extra bijdrage, bijvoorbeeld in het kerkblad, op de site van de parochie of op social media. Daarvoor zijn veel kant en klare materialen als brieven, posters en beeldmateriaal beschikbaar. Kijk hier voor de Extra Actie Kerkbalans.

Aanmelden voor de nieuwsbrief
Zijn er in uw parochie vrijwilligers betrokken bij Actie Kerkbalans die de nieuwsbrief nog niet ontvangen? Wijs ze dan op deze mogelijkheid! De eerstvolgende nieuwsbrief verschijnt op korte termijn met daarin informatie over onder meer de webinars van Actie Kerkbalans in september. Mis het niet! Abonneren kan hier.