Bisschoppen bevestigen huidige coronamaatregelen en bereiden zich voor op aanscherping

Naar aanleiding van de persconferentie van het kabinet op dinsdag 2 november bevestigen de Nederlandse bisschoppen opnieuw de coronamaatregelen die nog steeds gelden voor de Rooms-Katholieke Kerk. Zij bereiden zich bovendien voor op een mogelijke aanscherping van deze maatregelen met het oog op de ontwikkeling van de Covid-19 pandemie.

De huidige maatregelen omvatten onder meer de basisregels zoals thuisblijven bij klachten, de hygiëneregels volgen en zorgen voor voldoende ventilatie van binnenruimtes. Gelovigen wordt uitdrukkelijk gevraagd om onderling een veilige afstand te bewaren en rekening met elkaar te houden zowel bij het kiezen van een plaats als bij het lopen door de kerk.

Lees voor meer informatie over de geldende maatregelen dit bericht. Bij aanscherping van deze maatregelen worden de parochies zo spoedig mogelijk geïnformeerd via het bisdom en op www.rkkerk.nl.

Foto: Ramon Mangold.