Afsluiting Jaar van het Gezin

Op 19 maart 2021 begon in de Rooms-Katholieke Kerk het Jaar van het Gezin. Helaas zijn door de corona-pandemie de activiteiten nationaal en internationaal beperkt gebleven. Het jaar wordt afgesloten door de 10e World Meeting of Families, van 22 tot 26 juni in Rome. Deze afsluitende World Meeting gaat gelukkig wel door, maar wel op hybride en verspreide manier.

In Rome komen alleen de delegaties van de verschillende bisschoppenconferenties en bewegingen samen. Maar veel inleidingen zullen online, dus thuis of samen in de parochie te volgen zijn. Van harte aanbevolen om op deze manier aan te sluiten bij dit equivalent van de Wereld Jongerendagen voor families.

Meld je aan op deze webpagina via het icoontje onder aan die pagina: “follow the event”.

Kijk hier voor een uitgebreide Handreiking voor parochies “World Meeting of Families 2022 in het Nederlands. Een kans voor de thuisblijvers!