JBDB Viert & WJD Promotie

In het voorjaar van 2022 is Jong Bisdom Den Bosch (JBDB) gestart met JBDB Viert. Al reizend door het bisdom met een groepje jongeren meevieren op zondag. Dit doen we omdat we graag zichtbaar willen zijn voor tieners en jongeren in de parochies, die zich misschien een beetje alleen voelen. Ook willen we graag zichtbaar zijn voor die ouder, die een zoekende tiener of jongere thuis op de bank heeft zitten én voor die grootouder die misschien wel geïnteresseerde kleinkinderen heeft. Weten dat er meer gelovige jongeren zijn – soms dichterbij dan je denkt – kan net even dat extra zetje geven om actiever iets te gaan doen met het geloof in de parochie en/of met andere jongeren. Zondag 18 september jongstleden was weer de eerste keer na de zomer en we waren te gast in de St. Petruskerk in Eindhoven.

WJD Promotie
Dit werkjaar zal JBDB Viert maandelijks terugkeren én in het teken staan van de Wereldjongerendagen in Lissabon aankomende zomer. Een groot katholiek vreugdevol evenement waarbij honderdduizenden, miljoenen jongeren van over de hele wereld samen komen om rondom de paus het geloof te vieren, te beleven en te ontdekken… een levensveranderende ervaring!

Jongeren vanaf 16 jaar zijn van harte welkom om met ons mee te reizen. En een uniek tintje aan de reis van JBDB: dove jongeren zijn ook van harte welkom om mee te reizen, we organiseren onze reis namelijk in samenwerking met het Katholieke Dovenpastoraat!

Dit najaar zijn we o.a. te gast met JBDB Viert in Sint Oedenrode én Groesbeek.

Wilt u ook graag dat wij vanuit JBDB komen om de WJD een stukje dichterbij te brengen? Dit kan met JBDB Viert of op een ander moment. Neem dan gerust contact op met Ingrid van Zeeland via ivzeeland@bisdomdenbosch.nl of 073 5232061 (dit nummer heeft ook WhatsApp).