Ad Limina bezoek Nederlandse bisschoppen

Van 7 tot en met 13 november zijn de Nederlandse bisschoppen gezamenlijk in Rome voor een Ad Limina bezoek. Via de mediakanalen van de bisschoppenconferentie kunt u dit bezoek de hele week volgen.
Voor actuele berichtgeving en nieuwsbrieven kunt u terecht op rkkerk.nl en voor opnames van vieringen, video-interviews met de bisschoppen en een registratie van de persontmoetingen wordt gezorgd op katholiekleven.nl.

Kijk hier voor alle berichten en informatie over het Ad Limina 2022 op rkkerk.nl

Programmering katholiekleven.nl
Op YouTube is een playlist aangemaakt voor de video-items van het Ad Limina: Ad Limina bezoek 2022 – YouTube.
De video-items worden ook gepubliceerd op katholiekleven.nl.
Livestreams komen ook beschikbaar via katholiekleven.nl/livestreams.

Zondag 6 november (of maandag 7 november)
Video bij de start van het Ad Limina bezoek

Maandag 7 november
Mis vanuit de Basilica Papale di San Pietro (Altare della Tomba die San Pietro). Hoofdcelebrant is kardinaal Eijk.
Als de techniek het toelaat wordt deze later gepubliceerd op YouTube
In de loop van de dag worden opnames gemaakt voor video’s met Mgr. Smeets van Roermond, Mgr. Van den Hende van Rotterdam, Mgr. Van den Hout van Groningen-Leeuwarden.
18.00 uur persontmoeting Friezenkerk (Ss. Michele e Magno). Livestream onder voorbehoud van technische problemen of andere onvoorziene omstandigheden.

Dinsdag 8 november
Mis vanuit de Basilica Papale di San Giovanni in Laterano. Hoofdcelebrant is Mgr. De Korte. Als de techniek het toelaat wordt deze later gepubliceerd op YouTube.
In de loop van de dag worden opnames gemaakt voor video’s met kardinaal Eijk van Utrecht en Mgr. Hendriks van Haarlem-Amsterdam.

Woensdag 9 november
Mis vanuit de Basilica Papale di Santa Maria Maggiore. Hoofdcelebrant is Mgr. Hendriks. Als de techniek het toelaat wordt deze later gepubliceerd op YouTube.
In de loop van de dag worden opnames gemaakt voor video’s met Mgr. Hoogenboom van Utrecht (hulpbisschop), Mgr. De Korte van ’s-Hertogenbosch, Mgr. Mutsaerts van ’s-Hertogenbosch (hulpbisschop), Mgr. Woorts van Utrecht (hulpbisschop).

Donderdag 10 november
In de loop van de dag worden opnames gemaakt voor een video met Mgr. De Jong van Roermond (hulpbisschop).
Mis vanuit de Santa Maria dell’Anima.
Hoofdcelebrant is Mgr. De Jong. Als de techniek het toelaat wordt deze later gepubliceerd op YouTube.

Vrijdag 11 november
Ontmoeting met paus Franciscus.
Daarna worden opnames gemaakt met een korte reactie van de bisschoppen
12.00 uur persontmoeting. Friezenkerk (Ss. Michele e Magno). Livestream onder voorbehoud van technische problemen of andere onvoorziene omstandigheden.
Mis vanuit de Basilica Papale di San Paulo fuori le Mura. Hoofdcelebrant is Mgr. Van den Hout. Als de techniek het toelaat wordt deze later gepubliceerd op YouTube.

Zaterdag 12 november
Mis San Callisto.
Hoofdcelebrant is kardinaal Eijk. Als de techniek het toelaat wordt deze later gepubliceerd op YouTube.
Video bij de afronding van het Ad Limina bezoek.

Zondag 13 november
KRO-NCRV zendt de eucharistieviering uit vanuit de Friezenkerk (10.00 uur). Voorafgaand daarin is er een uitzending van het Geloofsgesprek over het Ad Limina bezoek van de bisschoppen (09.45 uur)

Dit bericht is overgenomen van rkkerk.nl
Foto afbeelding: Ramon Mangold