Boodschap paus voor Werelddag van de Armen vertaald

De boodschap van paus Franciscus voor de Werelddag van de Armen is vertaald in het Nederlands en nu te downloaden. De Werelddag van de Armen is dit jaar op zondag 17 november. ‘Nooit wordt de hoop van de behoeftige beschaamd’, zo citeert de paus in zijn boodschap uit Psalm 9.

Door het jaar heen publiceert paus Franciscus bij verschillende terugkerende Werelddagen een boodschap op de site van de Heilige Stoel, www.vatican.va. De meeste van deze boodschappen worden uit het Italiaans in het Nederlands vertaald door het Secretariaat van het Rooms-Katholiek Kerkgenootschap (SRKK) in Nederland.

De vertalingen worden vervolgens met een informatief, samenvattend bericht op www.rkkerk.nl gepubliceerd en ook naar de bisdommen gestuurd om deze te verspreiden onder de parochies. Op www.rkkerk.nl zijn alle vertalingen van deze boodschappen in één overzicht terug te vinden op een speciale downloadpagina. Op deze pagina zijn daarnaast ook alle andere vertalingen te vinden die in opdracht van het SRKK worden gemaakt van diverse belangrijke teksten uit het Vaticaan.

Het overzicht met vertaalde teksten gaat terug tot 1998. Alle teksten mogen gratis worden gedownload voor eigen gebruik. Ga naar de pagina met downloads.

Parochieblad
Voor parochies geldt bovendien dat zij de berichten over de boodschappen van paus Franciscus met bronvermelding (bericht via www.rkkerk.nl) gratis mogen gebruiken voor hun parochieblad of parochiewebsite. Kopiëren van het bericht kan zodra het is gepubliceerd. (Let op: voor foto’s geldt dat deze alleen mogen worden gebruikt als ze zijn gemaakt door rkkerk.nl!) Kijk hier voor een overzicht van deze berichten.

Lees hier het eerder gepubliceerde websitebericht over de boodschap van paus Franciscus voor de Werelddag van de Armen 2019.

Download hier de boodschap van paus Franciscus voor de Werelddag van de Armen 2019.