Diakenwijding Frits Hendriks en priesterwijding Erik Buster

Op zaterdag 4 november 2023 zal bisschop Gerard de Korte in een pontificale Eucharistieviering Frits Hendriks tot diaken en Erik Buster tot priester wijden. De plechtigheid zal plaatsvinden in de Kathedrale Basiliek van Sint-Jan Evangelist te ‘s-Hertogenbosch en begint om 10.30 uur. Iedereen is van harte uitgenodigd om deel te nemen aan deze bijzondere viering.

Erik Buster rondde zijn studie af aan de theologische faculteit Tilburg te Utrecht en is begonnen in de parochie Heilige Willibrord te Valkenswaard (Aalst, Valkenswaard, Dommelen, Borkel en Schaft, Waalre) bij pastoor Norbert van der Sluis. Erik wil zich als priester graag inzetten om de genade van God uit te delen door het vieren van sacramenten waardoor de werkelijkheid van Gods liefde concreet gestalte krijgt in het leven van mensen. Klik hier voor meer informatie over Erik Buster.

Frits Hendriks heeft zijn studie in Nijmegen en Leuven gevolgd. Hij is in het bisdom als pastoraal werker werkzaam. Hij ziet zijn pastoraal werk als een dienst om God bij de mensen en mensen bij God te brengen. Frits ziet er naar uit om dit na de wijding ook te mogen doen met de sacramenten. Hij is in de parochie Twaalf Apostelen te Wijchen (Wijchen, Heumen, Bergharen, Alverna, Overasselt, Hernen, Nederhasselt, Woezik, Batenburg, Balgoij en Niftrik) waar hij nu full time werkt. Frits heeft ook ervaring als docent levensbeschouwing. Klik hier voor meer informatie over Frits Hendriks.

Gebed
Uw gebed wordt gevraagd voor de wijdelingen: Almachtige God, de Kerk is teken van uw liefde en zorg voor de wereld. Priesters en diakens willen uw Zoon navolgen door zich geheel in dienst te stellen van deze zorg en liefde. Wees met uw Geest bij Erik en Frits die zich voorbereiden op hun wijding, en wil onze harten openen om hen als broeders in het ambt te verwelkomen. Bouw uw Kerk op, Heer, op voorspraak van de Zoete Moeder, door Christus onze Heer. Amen.