Opleiding – vorming

Informatieochtend Sint-Janscentrum

Ben je hoger opgeleid, heb je hart voor de Kerk en wil je je oriënteren op wat je kunt met een opleiding van het Sint-Janscentrum?
Kom dan zaterdagochtend 20 april 2024 naar Den Bosch, luister naar het opleidingsaanbod en maak kennis met het eigen karakter van een diocesaan opleidingshuis.

Er zijn opleidingen voor hen die geroepen zijn om priester te worden (voltijdsopleiding) en voor hen die als diaken of catechist in de parochie aan het werk willen (opleiding in deeltijd). Ook voor degenen die zich op systematische en wetenschappelijke wijze in het geloof wil verdiepen, is het mogelijk om aan het Sint-Janscentrum te studeren.

Het programma voor deze informatieochtend wordt in het voorjaar van 2024 bekendgemaakt.

Klik onderstaand op de naam van de opleiding voor meer informatie:
– priesteropleiding
– diakenopleiding
– opleiding godsdienstwetenschappen

Instituut Godsdienstwetenschappen

BOUWEN zit ons Nederlanders in het bloed. Van jongs af aan: met blokkendoos of legostenen: met schepje en emmertje, zandkastelen op het strand; dammen van stenen in de rivier. We doen het in het klein en in het groot: huizen, kerken en kastelen. Ook de Kerk en in de Kerk wordt er gebouwd. Met ‘levende stenen’ op een fundament. En het eindresultaat: een tempel waarin God met zijn Geest wil wonen en werken. Petrus sprak hierover met de gelovigen van Klein Azië. Zijn oproep om je als Levende Stenen te laten invoegen in die geestelijke tempel (1 Petrus 2,5) is echter ook aan ons nu gericht.

In het kringblad van het Sint-Janscentrum zijn in het voorjaarsnummer van 2021 interviews met drie studenten (Lotte Voets, Eveline Sitskoorn en Rein Schravendeel) aan één van de opleidingen van het Sint-Bonifatiusinstituut openomen.
Benieuwd naar hun ervaringen? Klik dan hier en lees vanaf pagina 28 de interviews.

Videoboodschap van bisschop Gerard de Korte over het belang van opleiding en vorming:

Nieuwsberichten van het Sint Bonifatiusinstituut locatie Sint-Janscentrum Den Bosch staan op de website maar zijn ook te volgen via twitter: ‘@SJCBoni’

Liturgische vorming

Bij de aankondiging van het Heilig Jaar met als motto ‘Pelgrims van de Hoop’ werden gelovigen uit de hele wereld uitgenodigd om in 2025 op bedevaart naar Rome te

Zou het iets voor mij zijn?

‘Ik ga op vakantie en neem mee…’. Velen kennen deze woorden wellicht van het spelletje dat tijdens de vakantie met elkaar wordt gespeeld in de auto. Anderen de

Sint-Janscentrum, vormingshuis van het bisdom, maakt zich op voor nieuw studiejaar

Op de valreep voor het zomerverlof zijn er in en rond het Sint-Janscentrum filmopnamen gemaakt. Vanwege Covid-19 heeft werving van nieuwe studenten voor de diocesane