Nieuws

01 MEI

Vacature: Helpdeskmedewerker Bisdom van 's-Hertogenbosch

​Per direct zijn wij op zoek naar een helpdeskmedewerker die de parochies binnen ons bisdom kan helpen met hun nieuwe automatisering. Op dit moment wordt door de parochies de overstap gemaakt naar een nieuwe automatisering, waarbinnen de pakketten DocBase (een Document Management Systeem) en Exact-Online een belangrijke rol spelen. De standplaats is ’s-Hertogenbosch, maar ondersteuning kan ook op locatie plaatsvinden.

De organisatie
Het Bisdom van ’s-Hertogenbosch is één van de zeven R.K. bisdommen in Nederland. Op het bisdom werken circa 25 personen met één belangrijk gemeenschapppelijk doel, te weten het ondersteunen en faciliteren van parochies in hun werkzaamheden. Veel werkzaamheden binnen parochies worden door vrijwilligers uitgevoerd. De automatisering binnen parochies betreft onder meer de financiële administratie en de ledenadministratie.

Functieomschrijving
Als helpdeskmedewerker maak je onderdeel uit van het Economaat. Deze afdeling heeft onder andere ten doel het bijstaan van parochies op het gebied van hun automatisering en administratie. Je zult je als 1e lijns helpdesk met name richten op het ondersteunen van de parochies op het gebied van DocBase en Exact Online, het beantwoorden van hun vragen en oplossen van hun problemen. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met andere medewerkers van het Economaat, met IPAL (de landelijke automatiseringsorganisatie van de R.K. kerk) en de betrokken leveranciers. We streven naar een 1e lijns helpdesk met zoveel mogelijk kennis; jouw rol hierin wordt cruciaal.

Werkzaamheden & verantwoordelijkheden
Jij bent als helpdeskmedewerker hét aanspreekpunt voor alle vragen rondom het gebruik van DocBase en Exact Online en in dezen het visitekaartje van het Bisdom van ‘s-Hertogenbosch. Je werkzaamheden bestaan met name uit het registreren, doorsturen, oplossen en afhandelen van vragen en problemen. Jouw verantwoordelijkheden bestaan uit het leveren van accuraat en kwalitatief hoogstaand werk, het volgens de afspraken afhandelen van storingen en aanvragen, parochies en collega's op een professionele manier te woord staan en natuurlijk het signaleren van knelpunten en het aandragen van verbeteringen.

Competenties
Voor deze functie zoeken wij iemand met de volgende competenties: communicatief vaardig, oog voor kwaliteit en detail, prioriteiten stellen, flexibel, ziet gemakkelijk verbanden en heeft een grote mate van zelfstandigheid.

Profiel
MBO niveau 3/4 diploma, analytisch sterk, leert snel, werkt gestructureerd en accuraat, goede beheersing van de Nederlandse taal. Werkervaring in een soortgelijke functie is fijn, maar niet strikt noodzakelijk. Vanwege de aard van de organisatie wordt een christelijke achtergrond gevraagd (liefst R.K.).

Functie
Het betreft een fulltime functie (38 uur). De eerste aanstelling vindt plaats op basis van een jaarcontract. Het vast te stellen salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring.

Reageren?
Ben je op zoek naar een uitdagende functie met veel variatie en wil je jezelf verder ontwikkelen, dan is deze functie iets voor jou. Je kunt je sollicitatie (voor 19 mei aanstaande) via mail richten aan ggeurts@bisdomdenbosch.nl.

01-05-2019