Nieuws

15 OKT

Nieuw logo voor het Jubileumjaar

Het bisdom heeft voor het jubileumjaar 2009 – het Jaar van de Evangelisatie – een logo laten ontwerpen. Het Tilburgse ontwerpbureau Beelenkamp, dat ook betrokken was bij de in 2007 bekroonde campagne voor het Jaar van het Gebed, construeerde een logo waarin de belangrijkste elementen van dit evangelisatiejaar vervat zijn. Met dit logo wil het bisdom alle activiteiten in dit jaar bij elkaar brengen.

Het is een vurig logo geworden, verwerkt in de kleur: als een kaarsenvlam. Het is een feestelijk logo, vanwege het 450-jarig jubileum. Men kan in het ontwerp een jubelende mens zien en ook een mens die zijn handen omhoog heft naar God: ‘Hij gelooft in mij’ (het thema van het jubileumjaar). De rondingen in het logo zijn een verwijzing naar de kolommen van Bernini, die het Sint Pietersplein in het Vaticaan omarmen. Daar gaat het bisdom in oktober 2009 naar toe om het jubileum in eenheid te vieren met een bijzondere diocesane pelgrimage.

Het nieuwe logo is bedoeld als uitdrukking van eenheid. In mei 2009 vindt op het plein aan de Parade in Den Bosch het diocesane Geloofsfeest plaats. In tegenstelling tot de parochiële Geloofsfeesten in o.m. Geldrop en Uden, is het programma niet alleen gericht op Den Bosch, maar zijn ook de parochies uitgenodigd.
15-10-2008