Nieuws

17 MRT

Veelgestelde vragen vrijwilligers


  • Ik wil mij als vrijwilliger inzetten tijdens de Romereis. Hoe meld ik mij hiervoor aan?
    U kunt dit aangeven op het inschrijfformulier in de folder. Ook kunt u direct contact opnemen met VNB Nationale Bedevaarten. Zij zullen u informeren over de inschrijf- en de selectieprocedure. Na aanmelding is het de bedoeling dat u deelneemt aan één trainingsdag en één trainingsavond om u voor te bereiden op uw taak. De dagen vinden plaats op 18 april en 13 juni 2009 en de avonden op 30 september en 6 oktober 2009. Vóór 1 januari 2009 vindt de selectie en aanstelling van vrijwilligers plaats. De organisatie behoudt zich het recht voor na de trainingsdag op de aanstelling terug te komen.

  • Wat zullen mijn taken zijn als vrijwilliger?
    Per groep van 20 pelgrims wordt één vrijwilliger ingezet. U bent niet alleen voor hen een praktisch aanspreekpunt bij problemen en vragen, maar ook voor de organisatie van de reis. Verder zult u tevens optreden als reisleiding op basis van de door ons aangeleverde informatie. Kennis van het Italiaans is geen voorwaarde, wel wordt actieve beheersing van een tweede taal (bij voorkeur Frans of Engels) aanbevolen.U wordt voor uw taak getraind gedurende één dag en één avond. De data vindt u hierboven terug.

  • Mijn parochie neemt met een groep deel aan de Romereis; kan ik me als vrijwilliger voor deze groep inzetten?
    Dit is mogelijk en dit kan uw groep op het groepsinschrijfformulier aangeven. U begrijpt dat het aantal vrijwilligers per groep wel evenredig verdeeld wordt (1 op 20). Wanneer één groep zich met 25 mensen inschrijft voor de reis, waarvan er 20 als vrijwilliger wensen mee te gaan (tegen de vrijwilligersprijs), dan begrijpt u dat niet al deze vrijwilligers bij de groep blijven.


  • Vorige pagina
    17-03-2008