Nieuws

09 JAN

'Jaar van Gebed' wint Communicatieprijs

De campagne voor het Jaar van Gebed, het derde jaar in het programma Evangelisatie 2009, heeft de Communicatieprijs Midden-Brabant 2007 gewonnen. De campagne werd ingezonden door Beelenkamp Ontwerpers uit Tilburg, die voor de vormgeving verantwoordelijk was.



De bisdomcampagne was genomineerd in beide categorieën waarin een prijs te vergeven was: Effectief en Creatief. Tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van de Communicatie Club Bourgondië hoorden de 45 inzenders dat de prijs voor de meest effectieve campagne aan het Bisdom was toegekend.

In de campagne 'Jaar van het Gebed'is het bidden gebracht als onderdeel van het hedendaagse leven. Niet alleen voor gelovigen maar ook voor mensen die af en toe een kerk bezoeken. Mede door het aanbieden van 16 verschillende gebedskaarten van traditionele tot eigentijdse gebeden, wordt een nieuw bewustzijn over bidden gecreëerd. Het juryrapport meldt: "Kreten als toegankelijk, praktisch en fantastisch kwamen voorbij tijdens het juryberaad. Een bijzondere campagne van een non-marketingorganisatie met prachtige resultaten. Het Bisdom is er samen met het reclamebureau uitstekend in geslaagd om op innoverende wijze het bidden te verbinden aan actuele thema's. Een unanieme keuze van de jury, niet alleen voor de twee nominaties, maar ook voor de hoofdprijs in de categorie effectief. En daarmee een terechte winnaar!

Bij de prijs die gesponsord wordt door het Brabants Dagblad, hoort een fraaie trofee en een cheque van 3500 euro, te besteden aan een advertentiecampagne in deze krant. Geld dat met de diocesane Romereis in het verschiet goed van pas komt.

De totstandkoming van de campagne werd mede gefinancieerd door Skanfonds.
09-01-2008